Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Fred - 9 juni 2014 09:36

Fred är tillbaka hos sina ägare. Jag hade missat att posta inlägget jag skrev.
Det gick bra att överlåta honom. Jag kom dit på måndagen. Jag och lillmattes tog en promenad. Hon fick känna på hur fint Fred går i koppel. När han glömmer bort sig visade jag hur hon ska påminna honom om att hålla sig fint vid hennes sida.
Fred fick även vara lös och de fick öva på inkallning. Jag har lärt Fred att komma direkt när man ropar i en snabb följd "Fred kom".
Hon fick även se att Fred kan leka med en pinne på avstånd och komma tillbaka till henne. Tidigare har han busat omkring och struntat i att komma.
Vi jobbade vid tvärbanan där Fred tycker att det är obehagligt. Han har inte kommit över det, det tar lång tid. Men nu fick hon lära sig hur hon ska hjälpa Fred att bli lugn och trygg där.

Fred stannade kvar hos familjen och sov där. Ägarna fick själva gå en promenad på kvällen och känna efter vad som fungerar och vad som inte fungerar.

När vi träffades på tisdags morgonen berättade de att kvälls promenaden hade gått helt utan problem :) duktiga Fred!
Jag följde nu med dem till Freds dagis för att gå igenom rutinerna där för Fred, matte och hunddagiset. Jag stannade kvar ett tag och visade personalen på dagis hur de kan få Fred lugn därinne. Han har haft en tendens att lätt stressa upp sig.

På em var jag med och hämtade Fred. Han var mer uppjagad då så vi fick stanna kvar en stund tills han lugnat sig. Jag förklarade vikten av att inte uppmuntra en uppjagad/stressad hund.

Vi tog en promenad hem till ägarna och där kände de sig nöjda.
Jag är själv mycket nöjd och glad för deras och Freds skull.

Det ska vara kul att ha hund!

[Bild]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards